sigvart-313x230

Geir Gjelten

Møt mannen bak BEST-konseptet! Et ellevilt humorinnslag om penger, økonomi, salg og fortjeneste. Gjennom figuren Sigvart S. Leipingen vrir, vrenger og harselerer Geir Gjelten på de fleste temaer, ord og uttrykk som tilhørerne omgås til daglig.
HMS. Budsjett. Bonus. Lønn. Salg. Fortjeneste. Omsetning. Kommunikasjon. Medlemsverving. Kundebehandling. Sigvart kan plasseres hvor som helst i programmet.
Kjernen i Sigvart sitt «foredrag» er BEST (Bruken av Ekstra Sleipe Triks). Han mener at du først må ta penga fra kunden, for da kommer kunden etter deg og vil ha varer for penga du tok. På den måten får du jo et salg!
Sigvart er så langt i fra den skarpeste kniven i skuffen, men han har klokketro på egen fortreffelighet og lanserer nyskapende tanker om salg, mersalg, kundebehandling og økonomi på løpende bånd. Han fremstår som pen i tøyet, med blazer, silkeskjerf og KNA-merket i gull på brystet. Og selv om fasaden gjennom foredragets gang sprekker, så er det et eller annet i all galskapen som man merker seg ved.
Dette er definitivt ikke en mann dere skal hente inn for det helt store faglige utbytte, derimot lover vi mye latter og mange gullkorn publikum vil huske og bruke i lange tid etterpå.

Humorforedrag

Sigvart S. Leipingen er resultatorientert og forteller om sine metoder, tanker og ideer om kjappe penger, tidligere ekteskap, de sleipeste salgstriksene i boka, og avslører underveis dårlig moral og helt håpløse konsekvensanalyser.
  • Sigvart kaller seg kriseøkonom, driver konsulentfirmaet Økosug, og er æresmedlem i KNA (Kan Nesten Alt). Det høres fint ut når Sigvart skal fortelle om:
    – Best-konseptet
    – Sigvarts salgsmetoder
    – Hvordan nå budsjett,
    – uten å jobbe.
    – Hvordan få bonus,
    – uten å nå budsjett.
    – Næringslivets “IKKE-REGLER”
    – Hemmelighetene bak begrepene: PUSSI, AKIVAKE, OSEHIGD og MF
    – Kundekontakt i praksis
  • Innslaget er i foredrags form (parodi) om salg, lønn, fortjeneste, økonomi, kundebehandling, og kommunikasjon. Sigvart passer svært godt inn som et humoristisk avbrekk, oppstart eller avslutning. Varigheten er ca. 30 minutter. (Kan justeres).
  • Sigvart er resultatorientert og forteller om sine metoder, tanker og ideer om kjappe penger, tidligere ekteskap, de sleipeste salgstriksene i boka, og avslører underveis dårlig moral og helt håpløse konsekvensanalyser.
  • Alle får med seg et lite hefte med “highlights” fra foredraget. Det er morsomt å høre opptil år etterpå hvordan folk husker og bruker de mange morsomme ord, uttrykk og betegnelser Sigvart lanserer.
  • Før hvert foredrag sørger han (Geir Gjelten, som er Sigvarts opphavsmann, fødselshjelper, støttekontakt og tilsynsfører) for å innhente grundig med informasjon om bedrift, produkt og tema, slik at foredraget og poengene blir gjenkjennelige og relevant for deltagerne.

 

[ess_grid_ajax_target alias=”grid-1″]

×